Rapportage
SEO rapport
Een maandelijks SEO rapport is essentieel om jouw vooruitgang te analyseren en jij wilt natuurlijk ook weten hoe jullie ervoor staan. Dit is niet iets wat je van de één op andere dag kunt meten, deze statistieken moet je over een langere termijn meten voordat dit betrouwbaar is. Wil je dit zelf uitvoeren dan kan dit ook, maar onthoudt: data komt pas echt tot leven als je weet waar je nar moet kijken en waar je dit mee moet vergelijken.
Wat moet er in het rapport staan?
Er is geen goed of slecht in een rapport. Een webshop neigt natuurlijk naar hele andere gegevens dan een dokter. Daarom maken wij persoonlijke rapporten. Hierdoor kunnen wij geheel naar wens een rapportage opstellen. In het ene rapport zie je de conversies en in het andere rapport ligt de focus weer op interne links en backlinks.
Rapportage ofwel rapporteren is één van de belangrijkste onderdelen om met wat dan ook te starten. Je moet immers weten waar je staat en waar je naar toe wilt. Na het doen van een analyse volgt er een rapport. Aan de hand van deze rapportage wordt er een strategie bedacht om jouw doelen te kunnen bereiken. Bij de analyse lopen wij alle aspecten na om zo goed in kaart te kunnen brengen waar de kansen en bedreigingen liggen. Ook de sterke en zwakke punten nemen wij mee in deze analyse. Hierbij kijken we zowel inhoudelijk als op technisch gebied.
Omdat het een langere termijn duurt om goed vindbaar te worden blijven we gedurende onze werkzaamheden de resultaten analyseren en rapporteren. Zijn inzicht en groeien de aspecten waar jouw bedrijf behoefte aan heeft dan ondersteunen en adviseren wij jou graag met het behalen van deze doelen.
Hoe wordt een SEO rapportage gemaakt?
Door de verschillende tools samen te laten komen in Google Data Studio , worden alle gegevens bijgehouden en verwerkt. In de rapporten worden alleen de gegevens vermeld die voor jouw bedrijf belangrijk zijn. Wij starten altijd met een basislijn, beginpunt en daarna analyseren wij dagelijks, wekelijks of maandelijks de statistieken en in overleg met jouw optimaliseren wij deze.
Welke gegevens je ook wilt volgen, start met een basispunt en ga van daaruit meten. Hieronder zie je een lijstje met gegevens die mogelijk zijn om te analyseren. Naast onderstaande gegevens kunnen wij nog vele meerdere statistieken meten.
- Omzet (totaal, of per bron/kanaal)
- Meest verkochte producten
- Conversies (bijvoorbeeld per pagina, conversie percentage of waarde van conversies)
- Aantal bezoekers per pagina
- Aantal bezoekers website
- Aantal kliks per zoekwoord
- Aantal sessies per kanaal (google, ads, social etc)
- Posities in zoekresultaten
- Aantal routebeschrijvingen opgevraagd (Google Mijn Bedrijf)
Wil jij ook weten waar je staat? Vul hieronder het formulier in en wij nemen contact met jou op!